Zmiana danych ewidencyjnych

Zmiana danych ewidencyjnych:
ADRESU PODMIOTU, NAZWISKA, NAZWY FIRMY


Miejsce składania dokumentów / odbiór dokumentów

UWAGA: Ograniczenia w bezpośredniej obsłudze interesantów

Wszelkie dokumenty i wnioski można umieścić w specjalnym pojemniku ustawionym przy wejściu do Starostwa od strony wewnętrznego parkingu od ulicy Kopernika. W sprawach pilnych i niezbędnych, bezpośredni kontakt z interesantami może być zrealizowany przez pracowników Wydziału Geodezji, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.

Telefony do pracowników Wydziału Geodezji w sprawie zmian danych ewidencyjnych:
tel. 89 523 28 19
tel. 89 521 05 34
tel. 89 523 28 77

Dodatkowo wykaz kontaktów pracowników Wydziału Geodezji zamieszczony jest na stronie podmiotowej BIP:

bezpośrednio w siedzibie starostwa na stanowisku obsługi z zakresu ewidencji gruntów i budynków oraz udostępniania materiałów z PZGiK (I piętro, sala obsługi 132) 
Poniedziałek 7:30 do 16:00
Wtorek - Piątek 7:30 do 14:30
tel.  89 521 05 49
tel.  89 521 05 48

Biuro Obsługi Interesanta (parter budynku)
zamiejscowe stanowisko pracy w Biskupcu, ul. Armii Krajowej 1B
Poniedziałek - Piątek 7:00 – 14:00
tel. 89 715 23 22

korespondencyjnie za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Starostwo Powiatowe w Olsztynie, Wydział Geodezji
Plac Bema 5, 10-516 Olsztyn

poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą(ESP) w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP
Adres elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP:/281400/SkrytkaESP
Adres portalu: https://epuap.gov.pl

UWAGA: Sposób komunikacji z podmiotami publicznymi  został określony w  art. 63 KPA, w związku z powyższym należy złożyć wniosek w formie prawem przewidzianej, w przeciwnym wypadku sprawa zostanie pozostawiona bez rozpoznania. Nie realizujemy wniosków przesłanych za pośrednictwem poczty internetowej e-mail.


Karta informacyjna

Właściciel/współwłaściciel nieruchomości, zgłasza właściwemu staroście zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków, w terminie 30 dni, licząc od dnia powstania tych zmian. Obowiązek ten nie dotyczy zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków, wynikających z aktów normatywnych, prawomocnych orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych, aktów notarialnych, materiałów zasobu, wpisów w innych rejestrach publicznych oraz dokumentacji architektoniczno-budowlanej przechowywanej przez organy administracji architektoniczno-budowlanej. (art. 22 ust 2 Pgik);


Wymagane dokumenty

pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia opłaty  skarbowej

PODSTAWĄ ZMIANY ADRESU MIEJSCA STAŁEGO POBYTU WŁAŚCICIELA/WSPÓŁWŁAŚCICIELA jest:

§  kopia dokumentu wydanego przez właściwy urząd miasta/gminy – weryfikowana na podstawie bazy PESEL;

§  wniosek o ujawnienie/wykreślenie adresu właściciela/współwłaściciela

PODSTAWĄ ZMIANY ADRESU DO KORESPONDENCJI jest:

§  wniosek strony 

PODSTAWĄ ZMIANY NAZWY FIRMY jest :

§  odpis z KRS-u wydany przez sąd (bądź wydruk z hhtp://ems.ms.gov.pl posiadający moc dokumentu)

§  wniosek o zmianę nazwy firmy

PODSTAWĄ ZMIANY NAZWISKA WŁAŚCICIELA/WSPÓŁWŁAŚCICIELA jest:

§  odpis aktu małżeństwa lub decyzja właściwego organu orzekająca o zmianie nazwiska

§  wniosek o zmianę nazwiska właściciela/współwłaściciela


Opłaty

opłata skarbowa w wysokości 17 zł. - za pełnomocnictwo (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).


Sposób zapłaty

Przelew za opłatę skarbową dokonaj na konto:
Urzędu Miasta Olsztyna nr: 63 1020 3541 0000 5002 0290 3227  


Termin załatwienia sprawy

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni (art.35 § 2 k.p.a)


Tryb odwoławczy

Odmowa wprowadzenia zmiany do ewidencji gruntów i budynków następuje w drodze decyzji.  Od decyzji o odmowie wprowadzenia zmiany do ewidencji gruntów i budynków stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego za pośrednictwem Starosty Olsztyńskiego w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia.


Wszelkie dodatkowe informacje udzielane są pod numerami telefonów:

tel. 89 523 28 19
tel. 89 521 05 34
tel. 89 523 28 77

Pliki do pobrania

*         Wniosek o ujawnienie/wykreślenie adresu właściciela/współwłaściciela

*         Wniosek o zmianę nazwy firmy

*         Wniosek o zmianę nazwiska właściciela/współwłaściciela

*         Wzór pełnomocnictwa


Podstawa prawna

1.  Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2020, poz. 256).
2.  Ustawa z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. 2020 poz. 276)
3.  Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U. 2019 poz. 393).
4.  Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2019 poz. 1000).