Zmiana danych ewidencyjnych:
ADRESU PODMIOTU, NAZWISKA, NAZWY FIRMY
Miejsce składania dokumentów / odbiór dokumentów
UWAGA: Ograniczenia w bezpośredniej obsłudze interesantów
Wszelkie dokumenty i wnioski można umieścić w specjalnym pojemniku ustawionym przy wejściu do Starostwa od strony wewnętrznego parkingu od ulicy Kopernika. W sprawach pilnych i niezbędnych, bezpośredni kontakt z interesantami może być zrealizowany przez pracowników Wydziału Geodezji, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.
Telefony do pracowników Wydziału Geodezji w sprawie zmian danych ewidencyjnych:tel. 89 523 28 19
tel. 89 523 28 77
UWAGA: Sposób komunikacji z
podmiotami publicznymi został określony w art. 63 KPA, w związku z
powyższym należy złożyć wniosek w formie
prawem przewidzianej, w przeciwnym wypadku sprawa zostanie
pozostawiona bez rozpoznania. Nie
realizujemy wniosków przesłanych za pośrednictwem poczty internetowej e-mail.
Karta informacyjna
Właściciel/współwłaściciel
nieruchomości, zgłasza właściwemu staroście zmiany danych objętych ewidencją
gruntów i budynków, w terminie 30 dni, licząc od dnia powstania tych zmian.
Obowiązek ten nie dotyczy zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
wynikających z aktów normatywnych, prawomocnych orzeczeń sądowych, decyzji
administracyjnych, aktów notarialnych, materiałów zasobu, wpisów w innych
rejestrach publicznych oraz dokumentacji architektoniczno-budowlanej
przechowywanej przez organy administracji architektoniczno-budowlanej. (art. 22
ust 2 Pgik);
Wymagane dokumenty
pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia
pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia opłaty
skarbowej
PODSTAWĄ ZMIANY ADRESU
MIEJSCA STAŁEGO POBYTU WŁAŚCICIELA/WSPÓŁWŁAŚCICIELA jest:
§
kopia dokumentu wydanego przez właściwy
urząd miasta/gminy – weryfikowana na podstawie bazy PESEL;
§ wniosek o ujawnienie/wykreślenie adresu właściciela/współwłaściciela
PODSTAWĄ ZMIANY ADRESU DO
KORESPONDENCJI jest:
PODSTAWĄ ZMIANY NAZWY FIRMY jest :
§ odpis
z KRS-u wydany przez sąd (bądź wydruk z hhtp://ems.ms.gov.pl posiadający moc
dokumentu)
§ wniosek o zmianę nazwy firmy
PODSTAWĄ ZMIANY NAZWISKA
WŁAŚCICIELA/WSPÓŁWŁAŚCICIELA jest:
§
odpis aktu małżeństwa lub decyzja
właściwego organu orzekająca o zmianie nazwiska
§
wniosek o zmianę nazwiska właściciela/współwłaściciela
Opłaty
opłata skarbowa w wysokości 17
zł. - za pełnomocnictwo (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego
małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot
zwolniony z opłaty skarbowej).
Sposób zapłaty
Przelew za opłatę skarbową dokonaj na konto:
Urzędu Miasta Olsztyna nr: 63 1020 3541 0000 5002 0290 3227
Termin załatwienia sprawy
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w
terminie 30 dni (art.35 § 2 k.p.a)
Tryb odwoławczy
Odmowa
wprowadzenia zmiany do ewidencji gruntów i budynków następuje w drodze decyzji. Od decyzji o odmowie wprowadzenia zmiany do
ewidencji gruntów i budynków stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do
Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego za
pośrednictwem Starosty Olsztyńskiego w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia.
Wszelkie dodatkowe informacje udzielane są pod numerami telefonów:
Pliki do pobrania
*
Wniosek o ujawnienie/wykreślenie adresu właściciela/współwłaściciela
*
Wniosek o zmianę nazwy firmy
*
Wniosek o zmianę nazwiska właściciela/współwłaściciela
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2020, poz. 256).
2. Ustawa z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. 2020 poz. 276)
3. Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U. 2019 poz. 393).
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2019 poz. 1000).