Jak i gdzie uzyskać wypis/wyrys z ewidencji gruntów, mapę ewidencyjną i zasadniczą oraz inne materiały pzgik.
➥ za pomocą e-usługi geoportal powiatu olsztyńskiego (jest to rekomendowana forma składania wniosków)
Wnioski złożone przez geoportal wpływają bezpośrednio na stanowisko obsługi i realizowane są na bieżąco. Zapewnia to najkrótszy termin realizacji. Jak zamawiać dokumenty, zawiera: Poradnik zamawiania dokumentów on-line
➥ bezpośrednio w siedzibie starostwa na stanowisku obsługi z zakresu ewidencji gruntów i budynków oraz udostępniania materiałów z PZGiK (I piętro, sala obsługi 132B)
➥ korespondencyjnie za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Starostwo Powiatowe w Olsztynie,
Wydział Geodezji
Plac Bema 5,
10-516 Olsztyn
UWAGA: Sposób komunikacji z podmiotami publicznymi został określony w art. 63 KPA, w związku z powyższym należy złożyć wniosek w formie przewidzianej prawem, w przeciwnym wypadku sprawa zostanie pozostawiona bez rozpoznania. Nie realizujemy wniosków przesłanych za pośrednictwem poczty internetowej e-mail.
UWAGA: Składając zamówienie za pomocą geoportalu prosimy, nie wybierać formy przekazania dokumentów na e-mail. Ze względu na przyjęte procedury dla przesyłanych danych, przygotowane pliki udostępniane są tylko za pośrednictwem systemu w którym wpłynął wniosek.
Płatności
Wnioski i pisma wpływające do Wydziału Geodezji podlegają rejestracji. Jeżeli z realizacją wniosku związana jest opłata, wystawiany jest Dokument Obliczenia Opłaty (DOO). Płatności można dokonać tylko i wyłącznie po otrzymaniu Dokument Obliczenia Opłaty (DOO). Prosimy o niedokonywanie przedpłat.
GOTÓWKA lub KARTA PŁATNICZA
W przypadku wniosków składanych osobiście opłaty dokonać można w kasie starostwa (parter budynku)
płatność gotówką lub kartą płatniczą
Kasa czynna w godz. 7:30 – 14:30
PRZELEW
Płatności przelewem można wykonać dopiero po otrzymaniu na adres e-mail Dokumentu Obliczenia Opłaty.
W przypadku braku adresu e-mail proszę czekać na kontakt telefoniczny pracownika Wydziału Geodezji.
W tytule zapłaty koniecznie należy wpisać numer Dokumentu Obliczenia Opłaty. Wysokość należnej opłaty i numer rachunku bankowego znajdziesz w Dokumencie Obliczenia Opłaty. Potwierdzenie zapłaty w formie pliku odeślij do Starostwa na adres e-mail, z którego otrzymałeś Dokument Obliczenia Opłaty .
Szczegóły realizacji i płatności dla wniosków składanych poprzez geoportal powiatu olsztyńskiego zawarte są w instrukcjach Poradnik zamawiania dokumentów on-line.
Szczegółowe zasady obliczania wysokości opłat z tytułu udostępniania materiałów zasobu oraz za sporządzanie i wydawanie wypisów oraz wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków określają tabele załącznika nr 13 do ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Odbiór zamówionych i opłaconych dokumentów
- Dokumenty można odebrać bezpośrednio w siedzibie starostwa na stanowisku obsługi z zakresu ewidencji gruntów i budynków oraz udostępniania materiałów z PZGiK (I piętro, sala obsługi pok. 132)
- Dokumenty drukowane wysyłane są za pośrednictwem Poczty Polskiej na wskazany adres z wniosku.
- Sposób odbióru dokumentów dla wniosków składanych poprzez geoportal powiatu olsztyńskiego zawarte są w instrukcjach Poradnik zamawiania dokumentów on-line.
- Zbiory danych ewidencyjnych, bazy danych oraz dokumenty w postaci elektronicznej mogą być przekazywane poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP), serwer FTP oraz e-mail.(w przypadku poczty internetowej e-mail z zachowaniem ochrony danych osobowych szyfrowanie hasłem przekazywanym telefonicznie lub w inny odrębny sposób).
Do odbioru zamówionych dokumentów można upoważnić inną osobę. Wzór pełnomocnictwa do pobrania Składający pełnomocnictwo zobowiązany jest dołączyć dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł. od każdego stosunku pełnomocnictwa. Nie dotyczy pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
Przelew za opłatę skarbową dokonaj na konto Urzędu Miasta Olsztyn nr: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003
Udostępnianie danych osobowych
W przypadku wniosków o wydanie dokumentów zawierających dane podmiotowe wystąpi osoba niebędąca właścicielem/władającym, konieczne musi wykazać, że posiada interes prawny w tym zakresie. Należy podać przepis prawa i okoliczności faktyczne, będące przesłankami zastosowania przepisu prawa materialnego oraz załączyć odpowiednie dokumenty.
Jeśli z wnioskiem o wydanie dokumentów zawierających dane podmiotowe wystąpi pełnomocnik (prokurent), do wniosku należy załączyć w oryginale pełnomocnictwo lub urzędowo poświadczony odpis tego pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł. - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury). Nie dotyczy pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
Przelew za opłatę skarbową dokonaj na konto Urzędu Miasta Olsztyn nr: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003
Formularze i wnioski - do pobrania (jeśli nie korzystasz z geoportalu)
Przed złożeniem wniosku prosimy o zapoznanie się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
WYDANIE WYPISÓW I WYRYSÓW Z EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW
wniosek o wydanie wypisu/wypisu i wyrysu/wyrysu z EGiB | Formularz EGIB | |
-- inne dokumenty -- | ||
Pełnomocnictwo do odbioru wypisu, wypisu i wyrysu | DOC | |
O-1 - oświadczenie projektanta | DOC | |
O-2 - oświadczenie inwestora - do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach | DOC | |
O-3 - oświadczenie podmiotu składającego wniosek o wydanie pozwolenia wodnoprawnego | DOC |
UDOSTĘPNIENIE ZBIORÓW DANYCH I MATERIAŁÓW PZGiK
pobierz wniosek i uszczegółowienie
asortyment | wniosek |
mapa ewidencji gruntów i budynków, mapa zasadnicza | Formularz P+P1 |
zbiory baz danych EGiB | Formularz P+P2 |
zbiory danych GESUT | Formularz P+P3 |
zbiory baz danych BDOT500 | Formularz P+P4 |
rejestr cen nieruchomości | Formularz P+P5 |
raporty bazy danych EGIB (rejestry, kartoteki, wykazy) | Formularz P+P6 |
inne materiały (kopie materiałów PZGiK) | Formularz P+P7 |
Przykłady wypełnionych wniosków
wniosek o wypis i wyrys z EGiB
mapa zasadnicza-drukowana_P+P1
UDOSTĘPNIENIE DANYCH ZGROMADZONYCH W REJESTRZE PUBLICZNYM
wzór wniosku o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym
Terminy realizacji wniosków
Termin liczony jest od dnia złożenia wniosku - około 15 dni roboczych (nie wliczając czasu usługi operatora pocztowego).
Wnioski złożone za pośrednictwem geoportalu - około 5 dni roboczych.
W przypadku zamówień: skomplikowanych, obejmujących duże ilości danych,
dokumentów, dużych obszarowo, wymagających uzyskania dodatkowych
wyjaśnień lub przeprowadzenia aktualizacji zapisów w ewidencji gruntów
i budynków, termin załatwienia sprawy może ulec wydłużeniu.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne.
2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
3. Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji.
4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
5. Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
6. ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.